Česká republika Váš obchodní partner – Ukrajina

Po dvouleté hluboké recesi ukrajinská ekonomika konečně zabrala a hospodářství se opět staví na nohy. Posiluje ji – kromě lepšího výkonu průmyslu a silného zemědělského sektoru – také zavádění reforem. Mají pozitivní vliv na ekonomiku i sociální oblast. Změny se nejvíc dotkly decentralizace trhu, energetiky, zdravotnictví nebo vzdělávání. Po více než třech letech se Ukrajina také vrátila na světové finanční trhy.
Pro české podniky znamená stabilizace ukrajinské ekonomiky se 42 mil. obyvatel nárůst exportu. Řada našich firem už vloni posílila své aktivity na tomto východním trhu. Máme tam zastoupení více jak 200 firem. Pro podporu obchodní výměny obnovila nedávno svoji činnost i Mezinárodní česko-ukrajinská smíšená komise pro hospodářskou, průmyslovou a vědecko-technickou spolupráci.

Makroekonomická stabilizace Ukrajiny nabízí našim exportním podnikům příležitost zejména v leteckém průmyslu, v těžebním, energetickém průmyslu a elektrotechnice, ve vodohospodářském a odpadním průmyslu, v dopravě a infrastruktuře, rovněž v zemědělském a potravinářském sektoru.

Na Ukrajině platí, že kdo je vidět, lépe prodává. Všichni naši zájemci o tento rozlehlý trh by měli soustavně a všemi způsoby oživovat povědomí o českých výrobcích a jejich tradici.

Proto ve spolupráci s Ministerstvem průmyslu a obchodu, Ministerstvem zahraničních věcí, Svazem průmyslu a dopravy, Hospodářskou komorou a dalšími institucemi připravuje PP Agency Teritoriální publikaci Česká republika – váš obchodní partner určenou pro ukrajinské obchodníky.

Pro naše podniky projekt představuje osvědčenou formu, jak se viditelně prezentovat na zahraničním trhu, jak oslovit nebo najít obchodní partnery. Titul se za dobu své dlouholeté existence stal nepostradatelným pracovním nástrojem našich ekonomických diplomatů a českých zastoupení, což rádi potvrzují zástupci obchodně-ekonomické úseku naší ambasády.
Distribuce titulu je vždy směrována na akce organizované českými zastupitelskými úřady, kancelářemi CzechTrade, dvoustrannými obchodními komorami apod., na významné veletrhy nebo výstavy, podnikatelská fóra, kde je předáván místním zástupcům, firmám a institucím.
Vychází v nákladu 3000 výtisků.

Projekt má dvojí podobu: kromě tištěné také internetovou.

Teritoriální publikace jsou ve formátu PDF umístěny na serveru www.doingbusiness.cz v sekci „Our publications“. Firmy zde mají rovněž zápis (podle oborového i abecedního členění) a s prolinkem na jejich stránky.
Elektronická listovací verze publikace https://issuu.com/ppagency/stacks

 

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*