Doing Business 2019

Exkluzivní publikace, která každoročně přináší shrnutí našich ekonomických výsledků, vybraných exportních odvětví a firem. Je určena podnikatelským kruhům ve světě.

 

Doing Business in the Czech Republic 2018 – 2019

Česká republika zaznamenává stabilní a velmi silný růst. Jeho výsledek 4,5 % byl druhým nejsilnějším za poslední dekádu. Naše příznivá fakta se odrazila i ve výsledcích hodnocení ekonomik členských zemí EU, které říkají, že Česko má nejstabilnější hospodářství v Evropské unii. S celkovým ratingem 8,2 bodů jsme těsně předstihli Německo a Nizozemí, uvádí agentura Euro Monitor, která každoročně hodnotí zdraví a stabilitu ekonomik Evropské unie.

Dařilo se a daří také našim exportérům. Tuzemské firmy vyvezly zboží a služby za rekordních 4,2 bilionu korun. Nejvíce do států Evropské unie, která se ekonomicky rovněž nachází v nejlepší možné kondici. Česká republika si tak i nadále ve světě potvrzuje pověst výkonného a solidního partnera pro obchod a podnikání.

Tyto údaje a další pozitivní ukazatele současného stavu našeho hospodářství budou obsahem nového vydání Doing Business in the Czech Republic. Také tento výjimečný proexportní projekt se letos má čím pyšnit – dosáhl čtvrtstoletí své existence! Po celou dobu je titul ve světě přijímán jako unikátní informační zdroj. Dostává se do rukou významným zahraničním podnikatelům, obchodníkům a investorům, kteří rozhodují o obchodu a investicích v České republice. Doing Business in the CR pro ně představuje komplexní zdroj údajů o ekonomice, obchodní a finanční politice, legislativě, oficiálních hospodářských institucích i úspěšných podnicích.

Publikace je rozdělena do sedmi kapitol. Představí vývoj naší ekonomiky a její trendy, český průmysl a jeho tradiční nebo perspektivní obory, podmínky pro podnikání a legislativu, finance a daně, jednotlivé regiony, důležité instituce, rovněž adresy a odkazy.

Nedílnou součástí publikace jsou prezentace významných českých firem. Přestože jejich počet je limitován, naši vývozci zde dostávají prostor zejména ve vybraných odvětvových a regionálních sekcích. Po dobu jednoho roku mají příležitost na sebe upozornit, připomenout se svým obchodním partnerům anebo se prezentovat jako jeden z důležitých exportérů daného regionu nebo oboru.

Partneři a zároveň distributoři projektu jsou Ministerstvo zahraničních věcí, Ministerstvo průmyslu a obchodu, Ministerstvo financí, Ministerstvo zemědělství, Ministerstvo pro místní rozvoj, Úřad vlády ČR, Svaz průmyslu a dopravy, Hospodářská komora ČR, EGAP, Česká exportní banka, Česká centra, CzechTrade, CzechInvest, CzechTourism, Centrum pro regionální rozvoj.

Hlavními distribučními místy jsou české ambasády v zahraničí, zahraniční zastupitelské úřady v ČR, výstavy a veletrhy v zahraničí, ekonomické konference a fóra a další významná obchodní místa. Zahraniční podnikatelé mají rovněž možnost najít informace o této publikaci i na webových stránkách českých zastupitelských úřadů.

Titul jako cenný zdroj informací potvrzuje např. Dagmar Kuchtová, ředitelka Svazu průmyslu a dopravy ČR: „Stále platí, že Doing Business in the Czech Republic je jediná kvalitní a komplexní propagační publikace využitelná pro zahraniční zájemce o spolupráci s partnery v Česku.“

Publikace vychází v angličtině v nákladu 8000 výtisků a má roční působnost. Součástí tohoto projektu je také zařazení prezentující se společnosti do Katalogu exportérů na www.doingbusiness.cz.

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*