Exportní projekt pro Německo

Česká republika – váš obchodní partner:
Teritoriální projekt pro Německo 2020

Celou třetinu celého českého exportu odebírá náš západní soused. S německou ekonomikou, největší v Evropě, jsme úzce provázáni a řada našich firem je na ní závislá. Loňský objem vzájemného obchodu byl rekordní (měl hodnotu 94,69 mld. EUR) a rostl již podeváté za sebou. Stejně tak se zvýšilo i saldo obchodní výměny v náš prospěch. 

Obchodní propojenost obou států lze vidět i na počtu německých společností u nás  – je jich více jak 3500. V Německu naopak působí okolo 150 podniků s českou majetkovou účastí. 

Po předchozím zpomalení se během prvního čtvrtletí německé hospodářství vrátilo k pomalému růstu, a to zásluhou spotřeby domácností a výkonů stavebnictví. Na otevřené německé ekonomice se tak podepisují spory v obchodních vztazích ve světě, nicméně podle ekonomů se německé hospodářství ve 2. pololetí opět zvedne. 

V naší bilaterální obchodní výměně jsou klíčové tři položky: motorová vozidla, stroje a elektrotechnické výrobky. Perspektivními obory pro naše vývozce jsou především energetika (SRN mění svoji energetickou koncepci od jádra k obnovitelným zdrojům), digitalizace výroby, zdravotnictví a farmaceutický průmysl včetně výstavby a vybavení pečovatelských ústavů (důsledek stárnutí obyvatelstva), železniční a kolejová doprava (ekologickou, a tudíž prioritní dopravu čeká modernizace, rekonstrukce i obnova vozového parku), zemědělství a potravinářství (vedou zejména bioprodukty nebo pivo).   

Na německém trhu s 83 miliony obyvatel rozhoduje jak kvalita výrobku nebo inovativní přístup, tak i cena a rozsah doprovodných služeb. Důležitou roli tu hraje marketing a vhodná reklama. 

Mezi osvědčené cesty, jak se dostat na německý trh a prezentovat zájem o spolupráci, je teritoriální publikace Česká republika – váš obchodní partner. Tamním podnikatelským kruhům představí nejen naši ekonomickou vyspělost nebo úspěchy v dalších oblastech, ale současně, pro podporu vzájemné spolupráce, konkrétní české podniky, které chtějí do Německa dodávat své výrobky nebo služby a najít obchodní partnery.
Teritoriální publikace jako zavedený proexportní titul vychází ve spolupráci s Ministerstvem průmyslu a obchodu, Ministerstvem zahraničních věcí, Svazem průmyslu a dopravy, Hospodářskou komorou, CzechTrade, CzechInvest. Za řadu let své existence se stala významným pracovním nástrojem ekonomických diplomatů a českých zahraničních kanceláří.
 
Titul vyjde v němčině v nákladu 3000 výtisků, bude mít minimálně roční platnost a naše zastoupení jej budou využívat pro propagaci české ekonomiky a našich exportních firem. Publikace tak bude distribuována na akcích organizovaných obchodně-ekonomickým úsekem české ambasády, kancelářemi CzechTrade, CzechTourism a Českými centry, dvoustrannými obchodními komorami, na konferencích, rovněž na výstavách a veletrzích.

Projekt má dvojí podobu: kromě tištěné také internetovou.

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*